آموزش بازی anthem

بررسی بازی ANTHEM ؛ یک بازی بی روح و خسته کننده است.
در اخبار بازی منتشر شده در حوزه آموزش بازی بررسی بازیANTHEM میپردازیم.اخیرا “انگری جو” توئیتی کرد که تمام و کمال خصوصیات هر مرحله از بازی را به نمایش میگذارد. “صفحات بارگذاری بیشتر، زمانی بیشتر برای صفحات بارگذاری و بازی اصلی.” واقعا برای یک بازی در سال 2019 غیر قابل قبول است آنطور که میشود گفت که ANTHEM یک بازی خراب است.
استریو بازی.سازییbiowar بهعنوان یکی از بهترین استودیوهای سازنده بازیهای نقدان این سبک رقم زده است؛ از Baldur’s Gate و Neverwinter Nights بهعنوان ساختههای کلاسیک استودیو گرفته تا آثار مدرنتری مثل سهگانه اصلی Mass Effect یا Dragon Age که هرکدام در جایگاه خودشان، بازیکنان را به سفری پر رمز و راز در دنیایی فانتزی بردهاند.
با اینکه این استودیو در ساخته قبلیاش یعنی Mass Effect Andromeda کمی از کیفیت همیشگی فاصله گرفت، اما هنوز هم خیلی از گیمرها به بازی جدید آنها یعنی Anthem امیدوار بودیم؛ یک بازی اکشن نقش آفرینی آنلاین با محوریت نبردهای گروهی که بازیکنان را در قالب کاراکترهایی مجهز به لباسهایی با نام Javelin، به نبرد با دشمنان میبرد.
بازی Anthem
- سازنده: bioware
- ناشر: الکترونیک آرتز
- سبک: اکشن نقش آفرینی آنلاین
- تاریخ انتشار: ۳ اسفند 1397
- کنسول بازی : Xbax ps4 pc
در قسمت اول به بررسی بازی ANTHEM از دیدگاه سایت های معتبر میپردازیم:
این امتیازات توسط سایت های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است که ما در اینجا این امتیازات و نظرات را برای شما گرد آورده ایم
دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰
شرکت بایوور اگر دوست دارد تا Anthem به تجربه موفقی تبدیل شود، باید خیلی زود محتویات جدید و بیشتری به آن اضافه کند تا بتواند بازیکنان را جذب بازی نگه دارد. افرادی که به دنبال تجربه و دنیایی جدید هستند، میتوانند نیمنگاهی هم به Anthem داشته باشند یا اینکه بعدا و پس از رفع مشکلات اثر به سراغش بروند.
آیجیان: ۶۵ از ۱۰۰
بازی Anthem مبارزات هیجانانگیزی دارد اما مشکل اصلی بازی، این است که بخش اعظمی از محتوای نهچندان زیادش را برای زمانی نگه میدارد که بازی را تمام کردهاید و همین باعث میشود تا پشت سر گذاشتن داستان آن، خستهکننده و تکراری شود.
گیماسپات: ۶۰ از ۱۰۰
Anthem ایدههای خیلی خوبی دارد اما در اجرای آنها دچار مشکلات اساسی شده است. برای مثال بازی در ذات خود یک تجربه Co-Op است اما زمانی لذتبخشتر میشود که ارتباطی بین اعضا شکل نگیرد. مبارزات بازی جذاب هستند اما این جذابیت در حین روبهرو شدن با باس فایتها از بین میرود. حتی موردی مثل پرواز کردن در بازی هم به دلیل محدودیتهای Javelin بازیکن، آن لذتی را که باید منتقل نمیکند.
همه اینها باعث میشوند تا انتم بهازای هر ویژگی مثبت و هر جذابیتی که دارد، مشکلی هم داشته باشد که بتواند لذت این ویژگی مثبت را از بین ببرد.
پیسی گیمر: ۵۵ از ۱۰۰
داستان نهچندان منسجم Anthem ، مراحل تکراری آن و محتوای ضعیفی که پس از تمام شدن بازی ارائه میدهد، همگی یک ناامیدی تمامعیار هستند. تنها نقطه مثبت بازی فقط گرافیک زیبای آن است!
گاردین: ۴۰ از ۱۰۰
Anthem حتی در بهترین دقایقش هم چیزی بیشتر از یک تقلید صرف از منابع الهامش نیست. مبارزات بازی با اینکه طراحی خوبی دارند اما در اصل حس بازی کردن یک نسخه از سری Gears of War را که فقط جت پک به آن اضافه شده، ارائه میکنند. داستان و روایت بازی هم کیفیت چندان خوبی ندارد و اینها باعث میشوند تا متاسفانه انتم به یک اثر نهچندان خوب تبدیل شود.
بازی دارای گیم پلی خشک و بی روح است ؛ خیلی از مردم این بازی را با بازی “وار فریم” مقایسه میکنند ولی باید گفت: “وار فریم” حداقل از یک گیمپلی فان برخوردار است که ذات تکراری مراحل بازی را جبران میکند که بازی ANTHEM از این قائله مستثناست. گیمپلی بازی به حدی کسل کننده است که بعد از چند ساعت بازی به آدم احساس سِر شدن دست میدهد.
بین این بازی و بازی “فال اوت 76” که لااقل برای به سخره گرفتن بین دوستان جنبه خنده آور داشت. فقط بگذارید یک سری شبهه را کنار بزنم که شما از شرکت EA خوشتان نمیآید پس از این بازی هم طبیعتا لذت نمی برید، شما می خواهید که این بازی بد باشد…
یکی از بازیهای مورد علاقه من بازی Apex Legends هست که محصول همین شرکت EA است. که برعکس بازی ANTHEM ، دیزاین فوقالعادهای دارد، لذت بخش و عملی است و مسیری کاملا متفاوت از بازی ANTHEM در پیش گرفته است.
صفحات بارگذاری بازی اولین انتقاد از بازی ANTHEM است:
میتوان گفت هیچ کدام از بازی های حال حاضر اندازه بازی مقدار صفحه بارگذاری ندارد… صفحات بارگذاری این بازی به حدی زیاد است که تنها دلیلش میتوان علاقهی سازندههای آن به این صفحات بارگذاری باشد. هر صفحه حدود دو الی سه دقیقه زمان لازم دارد تا بارگذاری شود، که اگر فقط یک صفحه بارگذاری بود گمان نکنم مشکل خاصی پیش میآورد. ولی مشکل آنجاست که متوسط برای هر بار استارت بازی سه صفحه بارگذاری را پشت سر باید گذاشت تا به بازی اصلی رسید یعنی حدود 10 دقیقه!!!!
تازه اگر میخواهید وارد سوشالهاب بشوید آنجا هم باید از ماراتون صفحات بارگذاری بگذرید، وقتی میخواهید زره یا سلاح خود را عوض یا خریداری کنید هر کدام از اینها به صورت جدا برای خود صفحات بارگذاری دارند، تازه بعد از گذراندن اینها میرسیم به صفحه انتخاب ماموریت که خود آن جداگانه شامل صفحات بارگذاری است. بعد از گذراندن همه اینها شما به بزرگترین لودینگاسکرین بازی میرسید جایی که دیگر آمادهاید که وارد بازی بشوید و شروع به تیراندازی و غارت کنید.
دشمنِ بازی از اول بازی تا آخرش همان است، جنگیدن با آن بسیار ملالآور و خسته کننده است، در کل مبارزه بد نیست ولی نمیتواند جلوی ملال آور بودن بازی را بگیرد.
شما در ابتدای بازی 20 ثانیه فرصت دارید به دوستان خود که در سوی دیگر نقشه هستند پرواز کنید که در بیشتر بازی این امری محال است که تمام این کار برای رفتن به قسمت بعد بازی است
همین کار از بازی یک چیز ملالآور میسازد چون در هر صفحه بارگذاری که 3 دقیقه به طول می انجامد آدم را از بازی منصرف میکند، جایی که آدم به این فکر میافتد بجای وقت تلف کردن برود و بازی دیگری انجام دهد.
خب بعد از این همه صبر و گذراندن آن همه لودینگاسکرین حد اقل انتظار این است که با یک بازی مواجه شویم که ارزش آن همه انتظار را دارد، خب راستش گیمپلی اصلی بازی در کل بد نیست، به اندازه قابل توجهی تنوع در قابلیتها و مهارتها وجود دارد که بیشتر آنها تا حدی فقط آمار و نوع ضربه زدن را بالا می برد که سیستم بدی نیست چیزی نیست که انگشت اشاره را برای محکوم کردن بازی به سمت آن گرفت، چیزی که واقعا بد است طراحی مراحل بازیست. هیچوقت در هیچ بازیی از این نوع، این مقدار بیمیلی و تنبلی در طراحی مراحل بازی دیده نشده.
هر مرحله از بازی “منظورم واقعا تمام مرحلههای بازیست” ختم میشود به اینکه –دشمن را بکش، به یک جمله چیپ از یکی از کاراکترهای بازی گوش کن، به یک منطقه جدید برو، همان دشمن قبلی را دوباره بکش، به یک جمله چیپ دیگر گوش کن، و … و مرحله را به پایان ببر
داستان بازی را میتوان دومین انتقاد از بازی ANTHEM دانست:
چیز بخصوصی ندارد، همه کاراکترهای بازی بسیار مسخره و افراطی در نقش خود هستند که روح بازی را کاملا از بین میبرند. هیچکدام از کاراکترها دوست داشتنی نیستند، شخصیت بد داستان در کل برای پنج دقیقه بر روی صفحه ظاهر میشود و در آن زمان یک کار خبیثانه انجام میدهد تا بدانیم که این یک شخصیت شیطانی است که باید نابود کنیم.
دیگر هیچ چیز خاصی برای کشف کردن نیست، به اندازه قابل توجهی ساختمان و قانونهای مختلق وجود دارد که من زیاد علاقهای به نحوه ارائه دادنشان ندارم. همه و همه بسیار سرسری، بیمیل و تنبل به شکل بقیه بازی تکراری است.
یک مرحله از بازی هست که گمان میکنم حدود هشت ساعت یا بیشتر برای کامل کردن زمان میبرد، مرحلهای شدیدا مسخره و احمقانه با ماموریتهای سخیف و خسته کننده برای کش دادن اصل داستان که شما را برای اینکه داستان را به پایان ببرید مجبور میکند انجام دهید.
پایان بازی یک مرحله ای است که بارها و بارها باید انجام دهید تا به مرحله پایان برسید که رسما همان ماموریتهای قبلی است که فقط طولانیتر شده و غول آخر بازی به آن اضافه شده است. غول مرحله آخر هیچ مکانیک خاص و قابل توجهی جهت لذت بردن از کشتنش را به ما القاء نمیکند.
ساخت بازی ANTHEM پنج سال زمان برده است!!!
سرتاسر بازی پر از باگ و قطعیهای پی درپی است این اشتباهات در کدنویسی عامل است این همه بازی تکراری است که در نوع خود فاجعه است باگ های خنده داری مانند اینکه یک شخصیت اصلی را بدون سر در بازی ببینید تا اینکه به خاطر مشکل در بازی کل یک کلیپ قبل از مرحله را از دست بدهید تا باگ اصلی و اعصاب خورد کنی که بعد از پنج دقیقه بارگذاری صفحه، سومین و آخرین صفحه بارگذاری در درصد نود پنج گیر می کند و مجبور میشوید کل بازی را ریستارت کنید تا دوباره تمام آن لودینگ اسکرینها را پشت سر بگذارید که حتی فکر کردن به آنها عذاب آور است.
هر اسلحه در بازی فقط دارای سه مدل است و حتی رنکهای خیلی بالا هم فقط از این اسلحهها استفاده میکنند فقط با ظاهر و رنگهای متفاوت. فقط سه زره برای بازی وجود دارد یکی که اول بازی به شما داده میشود یکی که آن را پیشخرید میکنید و سومی که با پولهای رایج بازی ” طلاها و دیگر چیزهایی که در هر مرحله به شما میدهد” خریداری میکنید.
مقدار طلایی که برای خرید سومین زره لازم است بسیار زیاد است پس برای باز کردن زره سوم وقت زیادی لازم است. بله سه نوع زره تا خودتان را متفاوتتر از بقیه بسازید. شاید تنها چیز قابل قبول کل این بازی فقط موسیقی متن باشد. ولی در کل چیز بخصوص و قابل توجهی در کل این بازی وجود ندارد که این بازی را از یک گیم معمولی بالاتر ببرد